The MAESTRAZO. Genealogies of struggles and resistance produced during the 1988 teachers' strike
DOI:
https://doi.org/10.32870/dse.v0i33.1662Downloads
References
Jelin, E. (2017). La lucha por el pasado. Cómo construimos la memoria social. Buenos Aires: Siglo XXI.
Longoni, A. (2019). Ya no abolir museos sino reinventarlos. Algunos dispositivos museales críticos en América Latina. Revista de Historia del Arte y Cultura Visual del Centro Argentino de Investigadores de Arte (CAIA), 14, 63-74.
Ramos, J. (2023). Miradas descentralizadas desde periódicos regionales: Aportes para la comprensión de la participación de los Institutos Superiores de Formación Docente de Rosario y Salta en la Huelga Docente de 1988. Proyecto financiado por el Programa de Becas para estancias de investigación en la Biblioteca del Congreso de la Nación. Convocatoria 2023. https://bcn.gob.ar/democracia-y-educacion-publica
Vich, V. (2021) Políticas culturales y ciudadanía. Argentina: Clacso, 8-23.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Universidad de Guadalajara

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Once a manuscript is accepted for publication in the journal, its author(s) must sign a letter transferring the editorial rights to the University of Guadalajara for the editing, publication and dissemination of the paper. After being notified of its publication, the author(s) will be sent a letter of transfer of rights which must be signed and sent back to the journal’s editor.